Tuesday, June 28, 2011

Colours of You!!

Balik balik post mende dari emel.... dah tu, takkan nak citer pasal aku makan roti bakar di malam hari ke, atau aku apply keje kat kilang baja ke...tak perlu kan kan? obviously...(mcm ada orang qesah plak la kan..)


Dah benda ni cam best, share lah...kalau nak kasi kawan (sbg hint ke ape ke) leh bagi link ni je,dia baca la sendiri daripada kiter kena bazirkan air liur explain (mahai air liur I taw!)

Ok rahsia tarikh lahir, ahaks~ ramai orang dah tahu, tapi benda ni fun la nak baca banyak kali pon, sebab jumpa bebanyak pon selalu info lelain, and yang seronok cam betul je dia punya description tu, cam syok je...hehehe

Mari kite kenal pasti, just for fun bebeh~

Ok firstly identify which group ur birthdate belong to according to the chart below..
Maka dalam carta di bawah, mine is Ungu aka Purple, alahai memang feveret ah!

Maka bacalah apa maksud di sebalik kaler ungu tu...

Sila cari kaler anda berdasarkan tarikh lahir anda, now u may find which is ur colour based on ur birthdate:-

Birthdate
Warna
23 - 1 Dec
 Merah / Red
2 -11 Jan
 Oren / Orange
12 - 24 Jan
 Kuning / Yellow
25 Jan- 3 Feb
 Merah jambu /Pink
4 - 8 Feb
 Biru /Blue
9 - 18 Feb
 Hijau /Green
19 - 28 Feb
 Perang /Blonde
1 Feb - 10 March
 Aqua (Biru kehijauan)
11 - 20March
 Lime
21 March
 Hitam / Black
22 - 31 March
 Ungu /Purple
1 - 10 April
 Biru /Blue
11 - 20 April
 Perak /Silver
21 - 30 April
 Putih /White
2 - 14 May
 Biru /Blue
15 - 24 May
 Emas /Gold
25 - 3 June
 Krim /Cream
4 - 13 June
 Kelabu /Grey
14 - 23 June
 Maroon
24 - June
 Kelabu /Grey
25 - 4 July
 Merah /Red
5 - 14 July
 Oren /Orang
15 - 25 July
 Kuning /Yellow
26 July - 4 Aug
 Merah jambu /Pink
5 - 13 Aug
 Biru /Blue
14 -23 Aug
 Hijau /Green
24 Aug 2 Sept
 Perang /Blonde
3 - 12 September
 Aqua (Biru kehijauan)
13 - 22 September
 Lime
23 September
 Olive
24 September - 3 Oct
 Ungu /Purple
4 - 13 Oct
 Biru /Blue
14 - 23 Okct
 Perak /Silver
24 Oct -11 November
 Putih /White
12 - 21 November
 Emas /Gold
22 Nov - 1 Dec
 Krim /Cream
2 -11 Dec
 Kelabu /Grey
12 - 21 Dec
 Maroon
22 -Dec
 Teal Red
(kaler ni aku konpius sbb dia tulis teal merah..teal & red adala,kaler bohemian..)

Sudah mengenal pasti anda kategori kaler yang mana?
So now please read the personality description according to ur colour...


Merah
Selalunya mereka yang mewakili warna merah yang garang ini seorang yang comel dan disayangi ramai. Kamu juga suka disayangi dan menyayangi. Kamu juga sentiasa ceria dan gembira namun kadangkala dilanda 'angin satu badan'! Teman/kekasih yang diingini ialah mereka yang mudah diajak berbincang dan boleh membuatkan dirinya rasa selesa bila berdampingan dengan mereka.
Red
Usually those who belong to this red colour are someone cute and loved by many. You also like to be loved and is loving too. You also cheerful and happy-go-lucky but sometime you can get pretty moody. Your dream partner/lover is the one you can discuss with and someone who can make you feel comfortable around him/her.

Krim
 Ha! Kamu ini seorang yang suka bersaing dalam apa juga bidang yang kamu ceburi dan ingin berjaya. Tapi persaingan secara sihatlah. Kamu juga bersikap suka mendorong orang lain untuk mencapai apa yang diidamkan. Namun kamu cukup takut akan 'kehilangan' sama ada teman ataupun kekasih! Selain itu, sudah tentunya kamu seorang yang ceria selalu! Sebagai seorang kawan, kamu boleh dipercayai 100% dan setia pada janji. Dari segi percintaan, kamu amat berhati hati dalam menjalinkan hubungan cinta dan tak mudah jatuh cinta hingga kamu rasakan menemui seseorang yang benar benar kamu cintai! Ketika itu, kamu tak perlukan masa yang lama untuk melafazkan sayang!
Cream
Yah! You are someone who like to compete in any field you are involving in and always want to succeed. But it is a healthy competition. You also someone who like to support and motivate others to achieve their goals. However you are so scared to lose a friend or even lover! Yet, you are always cheerful! As a friend, you are trustworthy and keep your promises. In love, you are too careful in getting into a relationship and so hard to fall in love, will only love the one you think you really in love with! And when it happen, it wont take you long to confess your love!

Teal Merah
Bukan main lagi kamu ni yek! Tak kira lelaki ataupun perempuan, terlalu menitikberatkan soal kecantikan dan penampilan fizikal diri kamu. Kamu sering melakukan kesilapan dalam membuat keputusan lantaran sikap kamu yang suka sangat ambil mudah terhadap sesuatu masalah. Manakala dalam memilih pasangan, kamu bercitarasa cukup tinggi. Kamu tak akan pilih yang sebarangan saja! Kamu juga suka memerintah dan gemar orang lain menurut perintah kamu. Walau bagaimanapun, sikap kamu yang peramah membuatkan diri ka mu punya ramai teman.
Teal Red
Neither you're a male or female, you're always too emphasize in your beauty and physical appearance, if you're a male, you technically a metrosexual! You always make wrong decisions due to your carelessness and take things too casually. While in picking up partner, you got really high taste! You wont choose just anyone! You are kind of bossy and love be in charge of things. However you friendliness get you a lot of friends.

Merah Jambu
Kamu akan berusaha sedaya mungkin untuk membuat yang terbaik dalam apa juga yang kamu lakukan serta suka menolong orang lain dan mengambil tahu tentang orang orang di sekelilingnya. Namun kamu sukar untuk dipenuhi keinginannya dan sering saja berpra sangka buruk terhadap orang lain.
Dari segi percintaan kamu mengimpikan percintaan yang penuh dengan keindahan semata.
Pink
You will always try so hard to be the best in whatever you are doing and love to help others and care about them around you. Yet you are someone hard to be pleased and always suspicious of others. In romance, you dream of perfect wonderful love with no pain and cry.

Hijau
Salah satu kelebihan yang kamu miliki ialah cukup pandai menyesuaikan diri dengan orang yang baru di kenali. Mungkin kerana sikap kamu yang tidak begitu pemalu namun dalam tidak sedar kamu boleh membuatkan orang lain kecil hati dengan kata kata kamu saja! Kamu juga ingin diri kamu
disayangi dan diberi perhatian penuh oleh kekasih hati. Namun selalunya mereka ini lebih rela maintain single hingga berjumpa dengan jejaka/gadis yang benar benar sesuai untuk dirinya!
Green
One of your best traits is you can go along easily with anyone you just know of, perhaps because of your friendliness and extrovertedness. However without realizing it you may hurt someone's feeling just by your words! You also want to be loved and love to get a lot of attention from you lover. Yet you are more than willing to wait for the only perfect one which really suits your taste.


Emas
Kamu seorang yang tahu apa yang kamu lakukan, yang mana betul dan silapnya. Kamu juga seorang yang mudah bergaul dengan sesiapa saja dan ceria serta tak suka bersedih biarpun pelbagai masalah yang menimpa . Dalam soal percintaan, kamu sukar berjumpa dengan orang benar benar kamu
sukai tapi sekali kamu menemuinya pasti tidak akan kamu lepaskan begitu saja. Bila sekali gagal, sukar untuk kamu jatuh cinta lagi untuk kali yang seterusnya dalam tempoh yang lama.
Gold
You know very well what you're doing; what's wrong and what's right. You are also someone who can get along with anyone; you are cheerful and dont like to be sad even if you got a lot of problems on your shoulders. In love, it is so hard for you to  meet the one you really like, but once you meet him/her, you wont let him pass you by just like that. Once you fail, it will take a very long time for you to fall for someone again.

Kuning
Kamu seorang yang manis, tenang dan sopan. Sebab itulah kamu dipercayai oleh orang orang yang ada di sekeliling kamu. Selain itu, kamu juga lebih suka menguasai dalam sesebuah perhubungan termasuklah soal cinta. Kembang semangkuk hidung bila tiap kehendak kamu dituruti oleh si dia!
Kamu juga mampu membuat keputusan yang tepat kerana fikiran kamu yang jauh ke depan. Tapi, jangan tak tahu. Kamu ni jiwang karat juga orangnya. Sentiasa saja berminta hal hal yang romantik bersama si dia. Alahai!
Yellow
You are a sweet, calm and polite person. Hence you are trusted by many around you.. Besides you also like to be the one in charge in any relationship you're in, including romance. You are so flattered when each of your wish fulfilled by him/her!! You are also able to make the right decision because you can think far too deeply. But dont you deny it, you are a sentimental lovey-dovey type of person. Always creating and doing romantic stuff with him/her.

Maroon
Bagi kamu yang mewakili warna maroon ini, kamu digambarkan seorang yang
bijak dan tahu apa yang terbaik untuk diri kamu. Namun kamu juga suka
melakukan sesuatu itu menurut kehendak dan pendapat kamu sendiri tanpa
pedulikan perasaan atau pendapat orang lain. Itulah yang menjadi
masalahnya! Dari segi percintaan, kamu cukup sabar dan tidak terburu
buru un tuk menjalinkan percintaan. Kamu juga terkenal dengan sikap setia
kamu dalam perhubungan!
Maroon
You are smart and know what's best for you. You listen to yourself in what you want to do and like to do; ignoring whatever others are saying. That's the problem! In love, you are so patient and never rush to start a romance. You are also loyal in every relationship.

Oren
Syabas! Kamu ini jenis orang yang berani menanggung segala risiko atas
tiap perbuatan yang kamu lakukan. Baguslah macam tu. Kata orang, berani
buat beranilah tanggung. Kamu juga bijak mengambil hati orang-orang di sekeliling kamu dan ini membuatkan diri kamu disenangi ramai. Kamu punya matlamat tersendiri dalam hidup yang menjadi target kamu selama ini dan sanggup bersaing untuk berjaya. Menyentuh soal perhubungan, kamu
sebenarnya seorang yang sukar untuk mempercayai orang lain tapi bila
kepercayaan itu wujud, selamanya kamu akan percayakan dia! Begitu juga
dalam perhubungan cinta. Bagi kamu, saling percaya itu amat penting!
Orange
Congratz! You are someone who are brave enough to take responsibility in all your action. It's a good thing indeed. You also know how to win people's heart and make you a heartthrob. You have your goal in life and willing to compete to achieve it. In relationship, you find it hard to trust in anyone, but once you trust a person; you'll trust him/her forever!

Ungu
Amboi! Kamu ini gadis/jejaka misteri rupanya. Tak ramai orang yang dapat
mendekati diri kamu kecuali orang yang benar-benar kamu percayai.
Walaupun begitu, kamu tak pernah pentingkan diri sendiri dan agak mudah
terpengaruh dengan perkara-perkara yang baru bagi kamu. Mood memainkan
peranan penting mempengaruhi kehidupan kamu seharian. Jika kamu rasa
gembira, sudah tentunya hari itu menjadi hari yang paling ceria bagi
diri kamu dan begitu juga sebaliknya. Dalam menjalinkan percint aan, kamu
lebih cenderung untuk memilih mereka yang punya kedudukan dan agak
stabil kewangan mereka.
Purple
Wow, you are a mysterious type.. Not many person can become close to you except for those you really trust. However you never put yourself first in everything, and very easy to be influenced by new things in your life. Mood play a very important role in your daily life. If you felt happy, your day would be all cheerful and vice versa. In love, you tent to choose those with status and financially promising.


Lime
Sifat kamu yang tenang saja sepanjang masa amat dikagumi ramai.
Tapi jangan tak tahu, kamu juga mudah rasa tertekan bila dilanda masalah. Selain itu, kamu boleh dikatakan agak cerewet juga kerana perkara-perkara
kecil pun kamu amat prihatin! Pun begitu, kamu punya personaliti tersendiri
yang membuatkan orang ramai menyukai diri kamu.
Amboi! Kamu ini rupanya seorang kekasih yang kuat cemburu yek?
Lime
You are calm all the time and are amazed by others for this. But when in trouble, you easily felt under pressure.  You are also somewhat picky in even the smallest matters. But you still have your own personality than is liken by many. In love, you are the jealous type!


Perak
Ternyata kamu ini seorang yang berimaginasi tinggi dan tak hairanlah
kamu turut berbakat dalam bidang yang berkaitan dengan seni. Walau
bagaimanapun kamu sebenarnya punya sifat pemalu yang agak menebal juga
namun sikap kamu yang suka mencuba sesuatu yang baru mampu menstabilkan
keadaan. Bukan apa, kamu suka mencabar diri kamu sendiri untuk melihat
sejauhmana kebolehan diri. Dari segi perhubungan cinta, kamu lebih suka
bersikap 'hard to get' untuk menduga keikhlasan
hati si dia. Namun hubungan cinta kamu seringkali dilanda kekeliruan dan
tak begitu stabil. Tapi usah bimbang, kamu akan menemui cinta sejati
juga suatu hari nanti.
Silverr
You have a high imagination and quite talented in art industry/field. However you are actually a very shy person, but it never stops you from trying new things. You like to challenge yourself and see how far you can go. In love, you like to play "hard to get" to test that person's determination. Unfortunately your relationship will always come to confusion and not that stable. Don't worry, you'll find your true love one day.


Hitam
Kamu gemar kehidupan yang mencabar dan punya keberanian untuk melakukan
apa saja. Sebab itulah, usah ada sesiapa yang cuba mencabar kamu kerana
kamu ni kan pantang dicabar. Tapi kamu tak begitu gemarkan perubahan
mendadak dalam hidup kamu. Namun sekali kamu membuat keputusan, ia sukar
untuk diubah oleh orang lain. Kisah cinta kamu juga begitu mencabar dan
perlukan banyak kesabaran jika inginkan perhubungan itu berkekalan.
Belajarlah untuk bertolak ansur sikit!
Black
You love a challenging life and you got great courage in trying almost everything. Therefore you never pass up any challenges thrown at you. You dont really like a drastic change in your life, but once a decision is made, there is no one who can change it back. You lovelife is also quite challenging, and need extreme patience in order to survive. You gotta learn to give in sometime... 

 Hijau buah Zaiton (Olive)
Bagi kamu yang mewakili warna ini dikatakan seorang yang baik hati dan
suka menolong orang lain. Sebab itu juga kamu tak sukakan keganasan.
Kamu juga bijak menyesuaikan diri dengan teman-teman hingga membuatkan
kamu menjadi 'favourite' di kalangan mereka. Sememangnya kamu seorang
yang baik hati dan se ntiasa ceria. Namun ingat, jangan terlalu
percayakan orang lain mem**** buta. Dalam soal cinta, kamu cukup
menenangkan hati si dia dan tak suka cari pasal!
Olive Green
You who belong to this group is kind-hearted and helpful. You also dislike violence. You know how to fit in and go along with your fellow friends and become their favourite person. Your kind heart makes you cheerful all the time. But you must remember not to trust people that easily. In love, you always the calm one and never start any argument.

Perang
Kamu seorang yang cukup aktif dan tak suka duduk diam saja. Pelbagai
aktiviti yang dilakukan bagi memenuhi masa lapang. Sebagai seorang
teman, kamu sentiasa menyokong tindakan positif teman-teman yang lain.
Pun begitu, kamu sukar untuk didekati dan agak sombong jika tak boleh
sesuaikan diri dengan seseorang. Dalam soal cinta, kamu mudah jatuh
cinta. Tapi bila kamu sedar cinta kamu itu tidak berbalas, kamu cepat
putus asa dan mengalah dengan mudah. Macam tu pulak? Seharusnya kamu
perlu kikis sikap itu dan cuba berusaha untuk mengambil hati si dia.
Mungkin 'rezeki' kamu untuk memilikinya nanti?
Blonde
You are so active and cant sit still. So many things to do to fill your free time. As a friend, you always support your friend's positive action. However you may seem to be quite a stuck-up person if you feel you cant get along with certain people. In love, you fall in love easily. But once you realize your love is not appreciated, you'll give up so easy. You actually need to at least try harder and get his/her attention. Who knows you, in fact do stand a chance!


Kelabu
Kebanyakan mereka yang diwakili oleh warna Kelabu ini sangat menarik
orangnya dan aktif. Kamu juga ingin diri kamu dikenali orang ramai dan
menjadi kepantangan kamu pula sekiranya tidak dilayan dengan adil oleh
sesiapa saja! Kamu juga seorang yang tidak gemar menyimpan apa juga
perasaan di dalam hati dan lebih suka meluahkannya. Sesekali kamu boleh
bersikap pentingkan diri sendiri. Namun kamu amat pandai menawan hati
orang lain apatah lagi dengan sikap humor yang kamu miliki itu. 
Grey
You are someone very attractive and active. You want to be well-known and can't tolerate if you were not treated justly. You don't like to keep what you have in mind to yourself, you prefer to let it out! Sometime you can be a little selfish, but you always know how to charm people around you with your sense of humor.

Biru
Ternyata kamu seorang yang punya keyakinan diri yang rendah dan terlalu
memilih sangat. Tak bolehlah macam tu. Itu adalah sikap negatif yang
harus kamu ubah kerana mendatangkan kerugian pada diri kamu sendiri.
Selain itu, kamu juga cederung ke arah kesenian dan sememangnya kamu
berbakat dalam bidang itu hingga mampu menjadikan kerjaya berkaitan
dengan seni sebagai kerjaya tetap. Soal cinta pula, kamu mudah sangat
jatuh cinta tapi seringkali juga putus cinta. Mana taknya, orang lain
bercinta kamu pun hendak bercinta. Tapi kamu bukan benar-benar menyintai
si dia setulus hati. Silap sendiri lah kan ? Kalau kamu mahukan hubungan
itu berpanjangan, kamu harus bersikap lebih serius dan ikhlas.
Blue
You have a very low self-confidence in you, and too choosy. You have to change this for your own good. Despite that, you are more into art and do have talent and able to polish it to become your career. In love, you fall in love and even hurt in love too easily and often but rarely involve true sincere feeling, you're doing it just because people around you are doing it too. You need to be more serious and sincere if you wish to have a true long lasting relationship.

Putih
Kamu punya matlamat yang jelas dalam hidup dan berusaha keras untuk
mendapatkannya. Orang lain juga sering memberikan penghargaan tinggi
terhadap kamu memandangkan kamu agak berkebolehan dalam
pelajaran/kerjaya. Walau bagaimanapun, kamu ini kuat cemburu orangnya
dan kadangkala sukar nak bekerjasama dengan orang lain. Perhubungan
cinta kamu juga sering tegang dek kerana sikap cemburu kamu terhadap si
dia. Cemburu itu memang tanda sayang tapi kalau dah melampau tu, cemburu
buta namanya!
White
You have a clear vision in life and give your best in achieving it. People often appreciate you for your great capability and achievement in your study/work.  However in love, you are the jealous type and often get your relationship in intense cold mode. Jealousy does prove that you do love your spouse, but a bit too much of it is pretty "destructive"~

Biru kehijauan (Aqua)
Mak oi! Angin satu badan kamu ini rupanya. Senang sangat mood kamu
berubah secara tiba-tiba hingga kadangkala buat orang lain bosan.
Mungkin sebab itu juga membuatkan kamu kadangkala lebih suka menyendiri
melayan perasaan tapi kamu suka melancong untuk meluaskan pengalaman.
Kamu juga seorang yang jujur dan mudah percaya kepada orang lain. Dari
segi percintaan, kamu sukar menemui cinta sejati dan sikap terlalu mudah
percaya pada orang lain membuatkan kamu sering tertipu serta gagal dalam
bercinta...! Oleh itu, percaya boleh, tapi jangan membuta tuli, kelak
temakan diri
Aqua Blue
You are too moody and sometime causing people around you to become sick of you! Maybe that's why you like to isolate yourself and indulge in your own feeling, but you like traveling and gain new experience. In love, it is so hard for you to find true love and because of you are easy to trust people, you always get fooled and lost in love... Therefore remember, not to trust in people blindly..

Jadi, yang mana satu kah personailiti anda?? cam betol ke cam tak betul?hehe..untuk suke suki jer~


Are they true? Do you see it in you? This is totally just for fun folks~~

0 comments:

Post a Comment

Bacalah walaupon senyap-senyap..Thanks kalau sudi komen