Wednesday, August 14, 2013

Set Tea Tree Oil Cosmoderm: Review

Salam, ya kali ni gua nak fefeeling beauty guru konon~ prfftt...taklah.. Camni la, kalau anda pembaca blog gua, gua ada citer sket pasal masalah kulit gua yang seolah-olah never ending nih..Kulit aku ni ada fasa jerawat batu 2 kali, lepas tu 2008 dah ok, tetiba start awal tahun ni jadi balik, gua rasa ada 2-3 kemungkinan la:

Pertama, sebab gua gatal pi telan pil vitamin C, ada 2 jenis, 1 tu tah apa nama tak ingat, pada bulan November tahun lepas (2012) gua telan tapi sebulan je, takde efek mende pon. Pastu gua tertarik dengan Fellina Vit E Collagen mende tah tu, iklan dia mak ai, tergoda mak nakk! Gua borong sekali 3 kotak. Start bulan 12 gua telan, penjual tu cakap mandangkan kulit gua ni problem gak kan sebab banyak bintik-bintik dan jerawat sekali sekala tu, dia suruh telan 2 biji, pagi dan malam.
By the end of December jerawat naik lagi melampau, kulit boleh plak dari selalu nampak cerah jadi kusam gelap sampai orang tegur. Si penjual tu kata tu healing proses, apa kejadahnya tapi alang2 da borong gua teruskan. Tapi ujung bulan January 2013 kulit masih makin teruk dan kusam, gua stop, ada lagi 2 papan tersimpan hingga kini. Healing proses la sangat!

Kedua, gua pegi jumpa doctor dalam bulan 6 sebab jerawat gua masih ada selepas gua ada try produk-produk lain tapi still tak berkesan, doctor tu check pemakanan gua; gua memang jenis makan buah, sayor dan ada gak try bulan 3 dan 4 tu gua kawal pemakanan, tak makan bergoreng, malam je makan carrot, orange dan tomato SAHAJA, dan banyak ganti oat dalam pemakanan harian macam lunch ke breakfast ke..tapi percayalah, kulit gua tak improve pon. So doctor cakap klu begitu kekdahnya, masalah gua tak lain tak bukan, hormone imbalance pebenda tah. Dia cakap bawah kulit gua ni masih banyak nanah/bisa jerawat yang perlu keluar, so dia bagi ubat antibiotik telan dan krim jerawat putih. Berkesan la sket, skarang jerawat kurang tapi parut still ada la. Beliau jugak cakap yang dia boleh bagi ubat hormone kat aku ni untuk masalah jerawat tu tapi since aku still tak kawen lagi, dia cakap takut ada effect lain, kalau masalah serius sangat memang dia akan prescribe ubat hormone la, so dia tanya aku nak ke tak nak? Aku cakap takyah la, risau plak aku..

Ketiga, gua sangat membencikan pekerjaan gua yang lepas, kira dari bulan Oktober tahun lepas gua da start stress. So ramai orang berkata jerawat dan kulit kusam gua ni pasal stress. Note: Jangan cakap pasal gua kurang minum air putih ok, gua minum 2-3 botol tumbler gua yg 800ml tu, tu tak masuk gelas-gelas kecik lagi,sekian..

So berikut tadi adalah antara kemungkinan yang ada. Okay topik asal entry ini adalah berkisar tentang Cosmoderm , set Tea Tree Oil untuk jerawat. Pada hujung bulan April aku telah mencuba cleanser dari set ini, saja try cleanser je for a month , and it is proven to be working quite well with my skin, but just slightly better la, bukan besar sangat la improvement dia. So I bought the whole set starting June.

Unfortunately toner dia kurang sesuai dengan kulit aku sebab kulit aku sangat sensitif, kulit jadi merah-merah pedih, then pelembab dia pon tak berkesan sangat dengan aku, dan anti blemish dia pon tak sesuai ngan kulit aku sebab aku rasa jerawat aku still ada walaupon dah 2 minggu dok sapu dia.

So aku tanak membazir buang benda tu, aku nak jual kat sesiapa yang guna set ni dan sesuai ngan kulit dia, ataupon sesiapa yang berjerawat teruk dan nak try set nih, this is your best chance buddy, gua tak amek untung hokey...

The whole set aku beli dulu lebih RM50 harganya (check la price of each item kat website dorang tu), tapi sebab aku cuma nak let go, aku tolak the whole set (3 items ni) dengan harga RM30 je (tak masuk postage) sebab aku pakai tak sampai setengah pon (kecuali toner, sebab kalau tuang suka nak keluar banyak sangat).

Ni lah rupa set aku nak tolak tu, banyak lagi ada,macam tak luak pon

Memang macam penuh pon, guna suku pon tak sampai

Toner tinggal agak separuh la, siap torch lampu kot belakang lagi~ 

Kalau berminat just email me atau leave a comment here, atau..hurmmmmm tanak tanak, tanak tinggal nombor hahaha lulz macam hot sangat! Sekian..silalah try!

kronologi wajah-wajahku yang bermasaalah (lighting faktor utama nampak macam cerah jap gelap jap)

UPDATE: SOLD OUT.. hoho..baca review dan komen2 kat bawah je okeh~
Update skincare paling terkini: Skincare untuk masalah kulit yang baru 2019

28 comments:

  1. saya jgk ada jerawat stat tahun 2007 hingaaaa sekarang .. 2013 ..bila jumpa pakar biasa lah,kurang inilah,itulah,ada jugak yg kata ..sbb darah kotor,sbb kulit x sihat,ada yg kata resdung,xpandai jaga kulit,hmm org xkan pham kan? malu..xpyah bgitau laaaa...

    ReplyDelete
  2. ok kn cosmoderm ni... xde dh nk letgo? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sesuai ngan kulit sy, dah letgo 2 barang, tinggal anti blemish cream dlm pump tu je..nak ke? nak letgo rm16 je termasuk postage, pakai 2 mggu je, tak luak pon, harga asal rm26.90

      Delete
  3. sis masih ada lagi blemish cream? saya berminat untk beli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih ada lagi, nak? Sorry email notification masuk spam folder, not sure why

      Delete
  4. Sis blemish masih ada lagi ker? saya berminat untk beli.

    ReplyDelete
  5. Sama lah. Saya pun stress camni gak kes tukar pencuci muka yang tak sesuai dengan kulit. Huhu. Now try dgn sebamed clear face + Shaklee Vita-C.

    ReplyDelete
  6. Samalah. Saya pun ada jerawat teruk, kes tukar skincare yang tak sesuai dengan muka. Hukhuk. Now guna sebamed clearface + Shaklee Vita-C.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh harap ok, nnt saya nk update entry baru rutin terbaru sy, kulit mcm da ok sket..kot..haha

      Delete
  7. Salam. Saya nak letgo tea tree set: Cleanser, toner dgn moisturizer. Still byk lagi bukan separuh. Sesiapa yg berminat boleh wasap 011 25775612. Cuma ade satu set je. Tysm :)

    ReplyDelete
  8. salam.. anti blemish still avail ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm, ada lg tp sy tak dok malaysia,benda tu kt malaysia, kalau betul nak sy boleh mntk adik sy tlg post, tp makan masa la takut dia busy ke..

      Delete
    2. oic~ mm..mmg nak.. paling cepat bile adik awk blh poskn ye?

      Delete
    3. owh ye..tlupe.. include postage, rm bpe ye?

      Delete
    4. eh maaf maaf, rupanya adik saya dah guna sbb dia tengok lama je kat situ n dia naik jerawat baru2 ni, dah tinggal separuh, sorry yer

      Delete
  9. so skrg nie produk apa yang awk gunakan utk rawat jerawat tu??

    ReplyDelete
    Replies
    1. hujung tahun lepas, lepas berhenti guna cosmoderm sy guna garnier pure zone, toner n moisturizer ginvera yg warna hijau tu, kulit macam ok sket tapi awal tahun ni saya datang australia dia jadi balik sbb kulit kering plak..so skang kulit teruk balik n sy guna cetaphi cleanserl je..huhu

      Delete
  10. dulu masa matrik mmg pakai cosmoderm cream tea tree tu. muke jadi putih tapi pedih sikit. so pakai je smpai habis.. pfft.
    sekarang kalo de jerawat mmg pakai toner clinelle je sebelum tidur, esoknya confirm kecut, parut pun cepat hilang. clinelle skrg da produce kat france, yg tu formula dia dah lain..mmg pedih muka. kalo ada toner clinelle yg made in usa, tu mmg ok!

    ReplyDelete
  11. Salam akak, saya pun ada masalah kulit jugak since saya umur 14 sampai skarang..huu down nya rasa. time form 2 sampai form 5 jerawat batu yg mcm nanah2 tu ha keluar. time dah 18 okay sikit sebab pakai product nano white. since 18-22 saya pakai nano white. tp product tu just blh control je jerawat dr terus membiak dgn jayanya. hmm. kalau stop muka naik minyak mcm ape dah.. then now dah okay sikit sbb pakai benzac punya water based krim tu... tp biasalah jerawat dah surut... kulit pun dah tak cantik..mcm kulit limau ! lubang! pori besar...agak2 akak tahu tak mana2 product yg boleh repair balik skin pores ni...kecik kan pun dah syukur sgt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry sangat baru nampak komen ni, sebab takde email noti, ni pon susah nak reply, apa masalah tah chrome ni, kena bukak kat incognito tab baru leh sign in, check entry paling latest kak, ada link kt bawah post ni akak update. tapi tips kecilkan pori ialah moisturizer dan toner sgt penting, jangan pakai scrub yg ada biji2 tu selalu sebab yg tu bukak liang pori je, akak boleh rekemen pakai toner safi rania gold dan as moisturizer pakai aloe vera gel yg akak suka brand guardian, murah dan formula dia takde castor oil, akak takleh pakai oil2 ni sgt sbb nnt muka berminyak n berjerawat..

      Delete
  12. Sy pengguna cosmoderm baru 18 hari guna...kenapa merah pastu melecet...gatal2 kt tmpt melecet tu..pelik ..xtaw yg mne kena stop?

    ReplyDelete
    Replies
    1. cosmoderm ni bagus mungkinla bagus, tapi ada produk ni tak sesuai kat sensitive skin. kalau baca kat entry ni ada saya cakap pasal toner dia tak sesuai , sebenarnya dia buat kulit sy merah n pedih n keluar lg banyak jerawat sbb too strong. sy penah try produk vit e dia pon tak sesuai gak sebab dia guna vit e sintetik (DL-Alpha Tocopherol) yg lebih murah berbanding vit e natural (d-alpha tocopherol) . sy da try n muka breakout padahal baru guna 2 kali. so sebenarnya sy tak rekemen sgt brand cosmoderm ni..check update terbaru sy 2019 ni..tapi dalam bentuk video

      Delete

U can comment down below